23.01.2019 (Семинар)
Еднодневен семинар: ИНТЕГРАЦИЈА НА МАРКЕТИНГ СТРАТЕГИЈАТА СО ОПШТЕСТВЕНАТА ОДГОВОРНОСТ НА КОМПАНИИТЕ

25.01.2019 (Семинар)
МАРКЕТИНГ ТРЕНДОВИ И АЛАТКИ ЗА 2019 ГОДИНА - КАКО ДА БИДЕТЕ ВО ЧЕКОР СО СВЕТСКИОТ НАПРЕДОК?

25.01.2019 (Повик)
LETTER OF INVITATION for all interested students, graduates etc., to obtain Internships in Macedonian SME’s, related to Activity V.3 “Developing specific custom industry projects in selected DSMEs”

29.01.2019 (Семинар)
УПРАВУВАЊЕ СО ОПАСНИ МАТЕРИИ И ОПАСЕН ОТПАД, СОБИРАЊЕ И ОТСТРАНУВАЊЕ, СКЛАДИРАЊЕ И ДЕПОНИРАЊЕ, РЕЦИКЛИРАЊЕ, ГОРЕЊЕ, КРИТИЧКИ ТОЧКИ И „CASE STUDY“

29.01.2019 (Семинар)
Задолжителни елементи на договорот за вработување, можност за измена на договорот за вработување во делот на плата, работни задачи, забрана за работа на работодавачот, заштита од мобинг преку инспекциски надзор

30.01.2019 (Тренинг обука)
ОБУКА И РАЗВОЈ НА ЧОВЕЧКИТЕ РЕСУРСИ –КРЕИРАЊЕ НА ДОДАДЕНА И УПОТРЕБЛИВА ВРЕДНОСТ ЗА ОРГАНИЗАЦИИТЕ

30.01.2019 (Семинар)
ПРИСТАП ДО ФИНАНСИИ, ВЕШТИНИ И ОРГАНИЗАЦИЈА – ПРЕДУСЛОВ ЗА УСПЕШНА КОМПАНИЈА

31.01.2019 (Семинар)
ТЕЛЕФОНСКА ПРОДАЖБА (TELESALES)

31.01.2019 (Семинар)
Најнови измени на Законот за јавни набавки - НОВИ ПРАВИЛА ЗА УЧЕСТВО ВО ЈАВНИТЕ НАБАВКИ

01.02.2019 (Семинар)
Планирање, анализа, организација и реализација на работењето во писарница, преку управување со списите и актите во согласност со потребите на организацијата

14.02.2019 (Семинар)
Еднодневен семинар:DATA MINING КОНЦЕПТИ И ТЕХНИКИ КАКО ОСНОВА НА БИЗНИС АНАЛИЗА

19.02.2019 (Тренинг обука)
ОБУКА НА СТРУЧЕН И ДРУГ КАДАР (МЕНТОРИ) ЗА СПРОВЕДУВАЊЕ ПРАКТИЧНА ОБУКА КАЈ РАБОТОДАВАЧИТЕ

19.02.2019 (Тренинг обука)
Дводневна обука на тема:СТРАТЕГИСКО ПЛАНИРАЊЕ СО ПРИМЕНА НА SWOT МАТРИЦА И КАРТАТА НА ВРАМНОТЕЖЕНИ РЕЗУЛТАТИ (КВР)

21.02.2019 (Семинар)
Најнови измени на Законот за јавни набавки - НОВИ ПРАВИЛА ЗА УЧЕСТВО ВО ЈАВНИТЕ НАБАВКИ

26.02.2019 (Семинар)
УПРАВУВАЊЕ СО ПРОИЗВОДСТВОТО

27.02.2019 (Тренинг обука)
ПОДОБРУВАЊЕ НА ОРГАНИЗАЦИСКАТА УСПЕШНОСТ ПРЕКУ ПОДОБРУВАЊЕ НА ОРГАНИЗАЦИСКАТА КОМУНИКАЦИЈА

03.03.2019 (Советување)
ГРАДЕЊЕ СИЛНИ ОРГАНИЗАЦИСКИ ТИМОВИ ЗА СПРАВУВАЊЕ СО ПРЕДИЗВИЦИ НА РАБОТНОТО МЕСТО

11.04.2019 (Бизнис средби)
Mеѓународни деловни средби за стартап, мали и средни компании од Источна Европа во Диселдорф, Германија

Соопштенија, вести, актуелности - Приказ на содржина

06.08.2018


Ставови  

СТАВ: Време е да се свртиме кон дигиталната трансформација


Бранко Азески, претседател
Стопанска комора на Македонија

Македонските компании секојдневно се соочуваат со предизвиците на дигиталната трансформација и потребата да се користат дигитални технологии за да се забрза нивниот раст, како и да се иновираат процесите, производите и услугите, со цел истите да се приспособат на новите генерации потрошувачи.

Од аспект на технологија, Македонија е солидно позиционирана на мапата за аутсорсинг на технолошки решенија. Но способноста за аутсорсинг не секогаш произведува иновации. Оттука, македонскиот талент за технолошки иновации треба подобро да се подготви и потоа да се искористи за развој на оригинални производи и решенија, наместо ниско-платени интелектуални услуги. Ваквите оригинални производи и решенија треба да се базираат на ткн. “паметни” технологии, како cloud, big data, blockchain, AI, IoT, 3D printing, machine learning, роботи/дронови и слични, и да се применат најпрво на домашниот, а потоа и на странските пазари. Напредните технолошки решенија, во комбинација со бизнис вештини за развој на производи и услуги, управување, пристап до пазари, маркетинг и други “меки” вештини, се неопходни услови за успех на македонските компании. Токму овие прашања беа централна точка на Самитот на малите земји – Нови трендови во бизнисот, кој Стопанската комора на Македонија го организираше во март оваа година, и на кој пр
ви во регионот отворивме дискусија за овие прашања.

Податоците говорат дека токму дигитализацијата може да биде клучниот импулс на спроведување на процесот на реиндустријализација на македонската економија, кој ни е неопходно потребен – впрочем процесот на дигиталната трансформација може да биде креатор на економскиот раст, затоа што статистиката покажува дека 10-процентен раст на индексот на дигитализација значи 0,63% раст на БДП. Уште повеќе, унапредувањето на процесот на дигиталната трансформација се поврзува со директен раст во индустријата – и тоа раст од 2,12% на продуктивноста, и раст од 1,16% на вработувањето. Дури и пошироко – токму дигиталната трансформација може да биде приликата да се одговори на некои од клучните структурни, економски, политички и социјални предизвици со кои се соочува македонското општество, како впрочем и целиот регион.

Затоа, со сите сили треба да се свртиме кон обезбедување на поддршка за создавање и оддржливост на дигитален иновациски екосистем, кој ќе го олесни транзицискиот напор од ткн. “водена-од-ефикасност” до “водена-од-иновации” економија, и ќе го унапреди македонскиот иновациски профил од “скромен” преку “просечен” до “силен”. Иницијативата долгорочно може да овозможи отворање на нови работни места, намалување на стапката на невработеност кај младите (втора највисока во Европа) и одливот на кадри (brain-drain), како и зголемен раст и развој на македонската економија.

п.с. Процесот на дигитална трансформација опфаќа многу повеќе од купување на нова автоматизирана машина или отварање на on-line продавница – најопшто земено, дигиталната трансформација вклучува интегрирање на дигитални технологии во сите аспекти на деловното работење, што треба да резултира во клучни промени во начинот на кој бизнисот функционира (производите, процесите, но и начинот на кој луѓето се вклучени во тоа).











 

Премиум покровители

Покровители

Силвер покровители

Партнери

Државни институции

Меѓународни институции

© 2008 Стопанска комора на Македонија, задржани сите права